Antyki cieszą się od lat bardzo dużą popularnością wśród polskich konsumentów. Tego rodzaju przedmioty stworzyć w domu niesamowitą aurę niedostępną właściwie dla produkowanych taśmowo współczesnych mebli i elementów wyposażenia domu. wraz ze wzrostem zamożności społeczeństwa rozwija się właśnie rynek antyków gdzie można nabyć bardzo ciekawe przedmioty to nieprodukowane już w skali masowej niepopularne jeżeli chodzi o produkcję w skali masowej w obecnym czasie. No bo czy często możemy spotkać w sklepach z nowymi meblami na przykład produkt typu szyfoniera? 

Do antyków w pierwszej kolejności zaliczamy oczywiście meble. Są to wszelkiego rodzaju komody i ich różne rodzaje tak jak wspomniana wyżej szyfoniera, krzesła stoły szafy. Antyki sprzedaje się również zegary wiszące jaki stojące, warzony zastawy stołowe lampy. 

Obserwuj rynek 

Jeżeli prowadzimy biznes handlu antykami z ofertami takimi jak przykładowo antyki szafy, warto na bieżąco śledzić poziom popularności poszczególnych rodzajów przedmiotów o charakterze antyków. Oczywiście podstawową metodą jest normalna obserwacja prowadzona przez starociami i antykami. Obserwuje rynek i widzi jak często są zapytania na dany temat poszukiwane są szyfonie ryczy poszukiwane są lampy mosiężne i tak dalej i tym podobne kropka Natomiast istnieje też możliwość uzyskanie bardzo konkretnych informacje liczbowych na temat popularności poszczególnych rodzajów antyków. Gdzie można takie informacje znaleźć. 

Google 

Takie możliwości firma będąca właścicielem wyszukiwarki Google. 

Otóż w jej serwisie Google Ads dzięki któremu można ustawiać swoje reklamy kontekstowe jest narzędzie do zapoznania się z konkretnymi liczbami wyszukiwanie danej frazy w wyszukiwarce Google. Wpisując daną frazę na przykład antyki szafy, albo szyfoniera Warszawa otrzymamy konkretną liczbę ilość i wpisywania każdej z tych fraz poszukiwania. Są to dane podane w skali miesięcznej. Dodatkowo niżej serwis ten przedstawia cały szereg wraz dodatkowych są to takie podpowiedzi które mówią nam z tej tematyki jest w wyszukiwarce Google szukane. 

Do czego te dane liczbowe mogą nam się przydać jako osobom prowadzącym biznes handlu antykami starociami. Można przede wszystkim przygotować te pod kątem właśnie popularności danych rodzajów antyków. Jeżeli przykładowo widzimy że fraza antyki meble wpisywana jest wyszukiwarkę Google i tutaj będzie podana liczba hipotetyczna, 10000 razy a załóżmy już w przypadku innego rodzaju oferty ta liczba będzie dziesięciokrotnie mniejsza to jest to dla nas ważna wskazówka. 

Serwisy ogłoszeniowe 

Popularność poszczególnych rodzajów antyków można również oceniać poprzez dane jakie można uzyskać z serwisów ogłoszeniowych. Na przykład można sobie posegregować czy też ułożyć kolejność poszczególnych ofert według ilości sprzedaży. 

Fora internetowe 

Inną metodą może być obserwacja forów internetowych poświęconych antykom. Również tam można ocenić popularność danego rodzaju mebla po ilości tematów jakiemu poświęconych. 

Wszystkie te dane są wskazówką w jakim kierunku inwestować jeżeli chodzi o asortyment. Są one również istotne z punktu widzenia w firmowej strony internetowej na której oferowane są meble antyczne i inne antyki jakie sprzedawca ma w swojej ofercie.